بک لینک

چهارشنبه 17 شهريور 1395
9:35
یوپی اس کار

بک لینک ( backlink ) معادل کلماتی چون پیوند ورودی دارد که بصورت زیر تعریف می شود:

بک لینک در بهینه سازی موتور جستجو یک پیوند یا لینکی است که یک صفحه وب را به یک صفحه وب دیگر یا یک وب سایت دیگر مرتبط می سازد.

برخی از موتورهای جستجو مثل گوگل یکی از فاکتورهایی را که در جایگاه وب سایت در صفحه نتایج موثر می دانند تعداد بک لینک ها است. البته این بدان معنا نیست که هر چقدر تعداد بک لینک های یک سایت بیشتر باشد، جایگاه وب سایت در موتورهای جستجو بالاتر خواهد بود.

بهترین بک لینک ها، آنهایی هستند که بصورت طبیعی برای وب سایت پدید آمده اند و یا بعبارتی دیگر در پروسه تولید آنها از مکانیزم های خرید بک لینک استفاده نشده است.

آموزش ساخت بک لینک

جهت ساخت بک لینک برای وب سایت مورد نظر خود می توانید از آموزش زیر استفاده نمایید تا شاهد افزایش رتبه سایت خود در موتورهای جستجو باشید. این مقاله تمرکز اصلی خود را روی آموزش ساخت بک لینک طبیعی قرار داده است.

  • ابتدا می بایست یک لیست کامل از کلمات کلیدی وب سایت به همراه صفحات لندینگ پیج جمع آوری شود.
  • لیست جمع آوری شده می بایست دارای ستون تاریخ و جایگاه فعلی کلمات کلیدی باشد تا بتوان در طول زمان پیشرفت جایگاه را اندازه گیری کرد.
  • حال بر اساس لیست وب سایت هایی که قبلا جمع آوری شده است و می توانیم از آنها بک لینک تهیه نماییم انتخاب و روزانه می توانیم تا 10 تا بک لینک به سمت سایت هدایت نماییم.
  • نحوه لینک دادن به سایت بدین صورت است که در وب سایت هایی که می توان نظر ثبت کرد بجای نام وب سایت، نام کلمه کلیدی مورد نظر نوشته می شود و بجای آدرس سایت، لندینگ پیج مورد نظر نوشته می شود.
  • بک لینک هایی که از طریق ثبت نظر گرفته می شود، می بایست یک نظر در ارتباط با پست مورد نظر نوشته شود که وب مستر آن سایت نظر ما را تا حد امکان تایید نماید.
  • در انجمن ها و وبلاگ ها چون راه برای قرار دادن لینک باز تر است براحتی می توان قسمتی یا کل متن صفحه لندینگ پیج کپی شود و برخی از کلمات کلیدی بصورت لینک به صفحه لندینگ پیج مرتبط شود.
  • تا حد امکان از قراردادن لینک در وب سایت هایی که بصورت پاپ آپ باز می شوند یا دارای مزارع لینک هستند ( بالای 100 تا لینک) خودداری شود.
  • برخی انجمن ها هستند که می توان از آنها لینک دریافت کرد ولی می بایست پستی که در انجمن قرار داده می شود جنبه تبلیغات نداشته باشد، از این رو می بایست در انتخاب نام پست و متن یک مقدار شبیه دسته بندی پست های آن انجمن صورت پذیرد تا بتوانیم بعد از آن بصورت زیر پوستی تعدادی از کلمات کلیدی پست را به سمت لندیگ پیج خود هدایت کنیم.
  • در گرفتن بک لینک سعی شود در حد امکان عنوان لینک بصورتی باشد که بتوان کلمه کلیدی وب سایت در آن بکار رفته باشد تا اینکه فقط یک لینک معمولی باشد و هیچ عنوانی نداشته باشد.
  • برخی لینک ها پس از اینکه قرار داده شد ممکن است چند روز طول بکشد تا تایید شوند از این رو در اینطور مواقع زیر لینک معمولا می نویسد “در انتظار تایید مدیر” در اینطور مواقع روی لینکی که بصورت موقت درست شده است و فقط ما می توانیم ببینیم نباید کلیک شود در غیر اینصورت لینک هایی که همان لحظه تایید می شوند را برای اینکه پروسه شناسایی آنها توسط گوگل سریعتر انجام شود را می توان کلیک کرد تا صفحه وب سایت باز شود.
  • برخی از سایت ها جهت گرفتن بک لینک می بایست ثبت نام صورت پذیرد، در بسیاری از مواقع از این ایمیل ها صاحبان کسب و کار جهت ایمیل مارکتینگ استفاده می کنند از این رو می بایست یک ایمیل صرفا جهت مقاصد گرفتن بک لینک و شبکه های اجتماعی درست شود.
  • سعی شود در اکثر وب سایت هایی که می خواهیم بک لینک بگیریم و احتیاج به ثبت نام دارند از یک کلمه کاربری و رمز عبور یکسان استفاده نماییم که بعد ها بتوانیم در صورت نیاز بیاد داشته باشیم و تغییرات احتمالی را لحاظ کنیم.
  • سعی شود بصورت ترکیبی به کلمات کلیدی وب سایت لینک داده شود مثلا اگر قرار است روی سه کلمه کلیدی فعالیت شود در یک روز فعالیت نباید فقط روی یک کلمه خاص فعالیت نمود سعی شود در حد امکان از کلمات مختلف استفاده شود.
  • در صورتی که متوجه شدیم یک بک لینک به اشتباه به سمت سایت هدایت شده است و یا بعبارتی دارای امتیاز منفی است می توانیم از ابزار گوگل وبمستر برای حذف آن بک لینک استفاده نماییم.
  • یکی از روشهایی که می توان به آن استناد کرد که آیا بک لینک مورد نظر دارای امتیاز منفی یا مثبت است، استفاده از ابزار MOZ است. جهت استفاده از این ابزار رایگان MOZ ، می بایست در سایت آن ثبت نام نمود سپس وب سایتی که می خواهیم از آن بک لینک بگیریم را در آنجا کپی نماییم، اگر Spam Score آن برنگ قرمز بود نباید از سایت مورد نظر بک لینکی دریافت شود.
  • در وب سایت هایی که در قالب نظر می توان بک لینک گرفت در حد امکان روی پست هایی نظر داده شود که جدید بوده و زیاد قدیمی نباشند( مثلا برای یکسال پیش)

[ بازدید : 533 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]